تبلیغات
هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران

هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران
غم حسین(علیه السلام) عین عبادت است
قالب وبلاگ
نویسندگان
صفحات جانبی

اتحاد مسلمانان 

متاسفانه خیلی ها تصور و نظر صحیحی در رابطه با اتحاد اسلامی ندارند. و بعضا معتقدند که بیان حقائق و مطاعن و جنایات خلفا منافات با اتحاد اسلامی دارد. امیدوارم با خواندن این مطالب حقیقت را دریابید. وهمچنین میتوانید به جلداول کتاب مظلومی گمشده در سقیفه نوشته علی لباف مراجعه بفرمایید.

 

غدیر تنها وسیله ایجاد وحدت واقعی

 

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْكُرُواْ نِعْمَةَ اللّهِ عَلَیْكُمْ 
 
همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراكنده نشوید؛ و نعمت خدا را بر خود یاد كنید

یکی از دغدغه های ما مسلمانان مساله مهم وحدت اسلامی میباشد. امروزه بسیاری از روشنفکران مسلمان به دنبال راه حلی مناسب و کارآمد برای ایجاد وحدت واقعی میان مسلمانان میباشند. این مساله با وجود جنگهای داخلی و خارجی در کشورهای اسلامی مانند عراق افغانستان فلسطین لبنان... اهمیت بیشتری پیدا کرده است. ولی این سوال در اذهان مسلمانان جهان هنوز باقی است که آیا وحدت واقعی محقق خواهد شد یا این مساله فقط یک نظریه خیالی میباشد ؟؟؟

ما معتقدیم از آنجایی که قرآن کریم میفرماید وعده خداوند حق و راست است. وحدت اسلامی نیز محقق خواهد شد . زیرا خداوند در قرآن راهکاری عملی برای ایجاد وحدت واقعی داده است که با رعایت شرط آن یقیقنا ما به آن خواهیم رسید. اعتقاد ما بر این است که وحدت واقعی یک محور  و پایه و اساس محکم و قوی لازم دارد.

خداوند کریم در قران محور وحدت را حبل الله معرفی میکند. آنجایی که میفرماید:  وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ.  پس بنابر این اعتقاد روشن میشود که نظریات بعضی از روشنفکران درباره وحدت باطل و غیر قابل قبول است. آنها سعی دارند تا وحدتی در جوامع اسلامی درست کنند که بر پایه انکار حقائق تاریخی و کذب و دروغ استوار باشد. و یقینا با این شرایط وحدت واقعی هیچگاه محقق نخواهد شد.

خشت اول چو معمار کاشت کج...تا ثریا میرود دیوار کج. اگر ما بخواهیم خشت اول را کذب و انکار حقایق قرار دهیم خدا میداند که سرانجام این وحدت چه خواهد شد. چند تا تلاشهای این افراد برای ایجاد وحدت دروغین خدمتتان عرض میکنم:


1
جلوگیری از بیان مطاعن خلفا به عنوان مثال کتبی را که در این رابطه نوشته میشود را اجازه چاپ نمیدهند حتی اگر برگرفته از کتب اهل سنت باشد !

2 سطحی جلوه دادن اختلافات خلفا با امیر المومنین علیه السلام

3 جلوگیری از بیان کردن عمر و اصحاب سقیفه به عنوان قاتلین حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام فاطمیه

4 سطحی جلوه دادن اختلافات اعتقادی شیعه و سنی به عنوان مثال بیان میکنند که شیعه و سنی در مساله توحید و نبوت اختلافی ندارند !

5 جلوگیری از برگزاری مراسم عیدالزهرا در نهم ربیع !

6 حذف مساله تبری و لعن از برنامه های آموزشی و جلوگیری از بیان آن در رسانه های عمومی! و بسیاری موارد دیگر که تمامی انها باطل و غیر قابل قبول است. اگر دقت بفرمایید نکته مشترک در این موارد کذب و  انکار حقائق میباشد که همانطور که گفتیم نمیتواند پایه خوبی برای ایجاد وحدت باشد. (برای اطلاع بیشتر با تلاشهای مدعیان وحدت به جلد اول کتاب مظلومی گمشده در سقیفه نوشته اقای علی لباف مراجعه بفرمایید) متاسفانه طوری در جامعه تبلیغ کرده اند که در اذهان عوام مساله وحدت اسلامی با موارد یاد شده نوعی تلازم پیدا کرده اند. یعنی مردم خیال میکنند راه رسیدن به وحدت اجرای موارد یاد شده در جامعه میباشد !!!


اتحاد حقیقی تنها در سایه ولایت

 

حالا ممکن است سوال در ذهن خوانندگان عزیز ایجاد شود که راه رسیدن به وحدت واقعی چیست ؟؟؟ همانطور که خدمتتان عرض کردم قرآن کریم راهکار عملی و واقعی را بیان کرده است. وحدت زمانی محقق خواهد شد که محور و پایه محکم و صدق و قوی داشته باشد. این محور چیزی نیست جز حبل الله)ریسمان الهی). امام صادق علیه السلام در حدیثی فرمودند که نحن حبل الله. یعنی ما ریسمان الهی هستیم. به تعبیر دیگر محور وحدت فقط ولایت اهل بیت علیهم السلام است. اگر همه مسلمانان به ولایت اهل بیت علیهم السلام صادقانه چنگ زنند آنگاه شاهد یک وحدت حقیقی خواهیم بود. و با توجه به این حقیقت که مهمترین پیام غدیرولایت اهلبیت علیهم السلام میباشد.بایدگفت که تنهاراه تحقق وحدت اسلامی شناخت همگانی غدیروعمل به پیامهای آن است.

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


روایات/احادیث/معجزات/مداحی/سخنرانی
/تصاویر/اشعار اهل بیت علیهم السلام

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
آخرین مطالب

هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

در زندگی هر یك از ما گاهی بر سر دو راهی قرار می گیریم و بعد از مشورت با دیگرانم و زدن تمامی درها اگر نتوانستیم راه خودمان را انتخاب كنیم به استخاره روی می اوریم و از خداوند طلب خیر میكنیم .

ابتدا نیت نمایید سپس روی استخاره بگیر کلیک فرمایید
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ العَن صَنَمَی قُرَیشٍ وَ جِبتَیها وَ طاغُوتَیها وَ إِفکَیها وَ إِبنَتَیهِما اللَّذینَ خالَفا أمرَک وَ أنکَرا وَحیَک وَ جَحَدا إِنعامَک وَ عَصَیا َرسُولَک وَ قَلَّبا دینَک وَ حَرَّفا کِتابَک وَ أحبا أعداءَک وَ جَحَدا آلاءَک وَ عَطَّلا أحکامَک وَ أبطَلا فَرائِضَک وَ ألحَدا فِی آیاتِک وَ عادَیا أولیاءَک وَ والَیا أعداءَک وَ خَرَّبا بِلادَک وَ أفسَدا عِبادَک اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة وَ رَدَما بابَه وَ نَقَضا سَقفَهُ وَ ألحَقا سَماءَهُ بِأرضِهِ وَ عالیَهُ بِسافِلِه وِ ظاهِرَهُ بِباطِنِه وَ استَأصَلا أهلَه وَ أبادا أنصارَه وَ قَتَلا أطفالَه وَ أخلَیا مِنبَرَه مِن وَصیِّه وَ وارِثِ عِلمِه وَ جَحَدا إمامَتَهُ وَ أشرَکا بِرَبِّهِما فَعَظِّم ذَنبَهُما وَ خَلِّدهُما فی سَقَرٍ وَ ما أدراکَ ما سَقَر لا تُبقی وَ لا تَذَر َاللّهُمَّ العَنهُم بِعَدَدِ کُلِّ مُنکَرٍأتَوهُ وَ حَقّ ٍاَخفَوهُ وَ مِنبَرٍ عََلوهُ وَ مُؤمِنٍ أرجَوهُ وَ مُنافِقٍ وَلَّوهُ وَ وَلیّ ٍآذُوهِ وَطَریدٍ آوَوهُ وَ صادِقٍ طَرَدوهُ وَ کافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمامٍ َقهَرُوهُ وَ فَرضٍ غَیَّرُوهُ وَ أثَرٍ أنکَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أراقُوهُ وَ خَیرٍ بَدَّلُوهُ وَ ُکفرٍ نَصَبُوهُ وَ إرثٍ غَصَبُوهُ وَ فَیءٍ اقتَطَعُوهُ وَ سُحتٍ اَکَلُوهُ وَ خُمسٍ استَحَلُّوهُ وَ باطِلٍ أسَّسُوهُ وَ جَورٍ بَسَطُوهُ وَ نِفاقٍ أسرَوُهُ وَ غَدرٍ أضمَرُوهُ وَ ظلمٍ نَشَرُوهُ وَ وَعدٍ أخلَفُوهُ وَ أمانٍ خانُوهُ وَ عَهدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلالٍ حَرَّمُوهُ وَ حَرامٍ أحَلُّوهُ وَ بَطنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنینٍ أسقَطُوهُ وَ ضِلعٍ دَقُّوهُ وَ صَکٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَملٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزیزٍ أذَلُّوهُ وَ ذَلیلٍ أعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ کِذبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُکمٍ قَلَّبَوه ‎ للّهُمَّ العَنهُم بِکُلِّ آیَةٍ حَرَّفُوها وَ فَریضَةٍ تَرَکُوها وَ سُنَةٍ غَیَّرُوها وَ رُسُومٍ مَنَعُوها وَ أحکامٍ عَطَّلُوها وَ بَیعَةٍ نَکَسوها وَ دَعوى أبطَلُوها وَ بَیِّنَةٍأنکَرُوها وَ حیلَةٍ أحدَثُوها وَ خیانَةٍ أورَدُوها وَ عَقَبَةٍ اِرتَقُوها وَ دِبابٍ دَحرَجُوها وَ أزیافٍ لَزَمُوها وَ شَهاداتٍ کَتَمُوها وَ وَصیَّةٍ ضَیَّعُوها. ‎ اللّهُمَّ العَنهُما فی مَکنُونِ السِّر وَ ظاهِرِ العَلانیَةِ لَعناً کَثیراً أبَداً دائِمَاً دائِباً َسرمَداً لا انقِطاعَ لِأمَدِه وَ لا نَفادَ لِعَدَدِه لَعناً یَغدُو أوَّلُهُ وَ لا یَرُوحَ آخِرُهُ لَهُم وَ لِأعوانِهِم وَ أنصارِهِم وَ مُحِبّیهِم وَ مُوالیهِم وَ المُسَلِّمینَ لَهُم وَ المائِلینَ إلَیهِم وَ الناهِضینَ بِاحتِجاجِهِم وَ المُقتَدینَ بِکَلامِهِم وَ المُصَدِّقینَ بِأحکامِهِم. پس چهار مرتبه بگو : اللّهُمَّ عَذِّبهُم عَذاباً یَستَغیثُ مِنهُ أهلُ النّار آمینَ رَبَّ العالَمین