تبلیغات
هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران

هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران
غم حسین(علیه السلام) عین عبادت است
قالب وبلاگ
نویسندگان
صفحات جانبی

***عذاب غاصبین خلافت***

آن‌چه در روایات به آن تصریح شده است آن است كه انتقام از غاصبین خلافت و

پیروان ایشان در چهار مرحله صورت می‌گیرد:

1ـ انتقام در عالم برزخ.

2ـ انتقام در زمان رجعت.

3ـ انتقام در زمان ظهور.

4ـ انتقام در قیامت كبری.

الف) انتقام در عالم برزخ:

صاحب كامل الزیارات نقل كرده است كه از عبدالله بن بكیر گفت: با امام صادق

(علیه ‌السلام)ازمدینه به طرف مكه می‌رفتیم به منزل عسفان رسیدیم عبورما

به كوه سیاهی افتاد كه بسیار وحشتناك بود به امام صادق(علیه‌السلام) عرض

كردم یاابن رسول الله(علیهما‌السلام)چقدراین كوه وحشتناك است.حضرت فرمود:

یابن بكیر آیا می‌دانی این كوه چه كوهی است؟ عرض كردم: نه. فرمودند:

به این كوه كَََََََََََََََََََََََََََمَد می‌گویندوبرسروادی از وادی‌های جهنم واقع است و در این كوه

قاتلین پدرم معذبند و... تا این‌كه حضرت می‌فرمایند: من از این كوه درسفرهایم

عبور نكرده‌ام و بر سر این كوه توقف نكرده‌ام مگر آن كه هر بار آن دو غاصب را در

این‌جا دیده‌ام كه به من استغاثه می‌كنند و از من كمك می‌خواهند.

من نیز نگاهی به قاتلین سیدالشهداء(علیه‌السلام) می‌اندازم و به آن دومی‌گویم

این‌ها كاری را انجام دادند كه شما دو نفر اساسش را گذاشتیدو...ازاین دونفر

دومی (لعنة الله‌علیه) تضرع و زاری بیشتری می‌كند و من گاهی اوقات اینجا در

مقابل دومی می‌ایستم تامقداركمی ازخم‌های دلم و داغ‌های قلبم تسلی یابد.

حدیث مفصل است كه در این‌جا خلاصه حدیث آورده شد.[1]

ب) انتقام در زمان رجعت

عن امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) ... ثم اكرو و ارجع ، انا علی بن ابیطالب و اخو رسوله و احیی اعدائی و قتلة ولدی محسنا و اقتلهم قصاصا؛

امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)می‌فرمایند:من كه علی بن ابیطالب بنده خدا وبرادر

پیامبر هستم [در زمان رجعت] باز می‌گردم و دشمنانم و قاتلین فرزندم محسن

(علیه‌السلام) را زنده می‌كنم و آنان را به عنوان قصاص به قتل می‌رسانم.[2]

ج) انتقام در زمان ظهور

مولا امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) به عمر(لعنة الله‌علیه) مطالبی فرمود كه خلاصه

آن را در این قسمت می‌آوریم:

تو را ابولؤلؤ می‌كشددرحالی كه توفیق خداوندی شامل حال او شده وبه خدا

سوگند كه داخل بهشت می‌شود بر خلاف میل تو.

شمادونفردركنارقبررسول الله(صلی الله علیه و آله)دفن می‌شویدوتاآخرالزمان

كسی جزشمادو نفر درآن‌جادفن نمی‌شودتاوقتی شمادونفررافرزندم مهدی

(عجل الله تعالی فرجه الشریف)خارج كردكسی شك در وجود شمادونفرنكند

چون اگرشمادربین مسلمین دربقیع دفن شویدمردم شك میكنندوگوینداشخاص

زیادی تابه حال این جادفن شده‌اند،سپس شمارا به درخت می‌زنندوبعدآتشی

را كه خانه مرا با آن به آتش كشیدید می‌آورند و با آن آتش شمارامی‌سوزانندو

خاكستر شما را بر باد می‌دهد.

امام زمان(علیه‌السلام)امرمی‌فرمایدتا خاكسترآن‌هاجمع شوند؛آن‌گاه گناهان

این دورایك یك اززمانی كه قابیل هابیل راكشت تاشهادت حضرت سیدالشهداء

(علیه‌السلام) و تمامی گناهان و جنایاتی كه از زمان حضرت آدم تا زمان ظهور

حضرت مهدی(علیه‌السلام) انجام شده بر گردن این دو بار می‌شود.[3]

د) انتقام در قیامت

یكی ازصحابه ازوجودمقدس موسی بن جعفر(علیه‌السلام)درباره غاصبین خلافت

پرسید.حضرت در پاسخ فرمودند:یااسحاق اولی به منزله عجل(گوساله)است

و دومی به منزله سامری.

عرض كردم بیشتربفرمایید،حضرت فرمودندسه دسته هستنددرقیامت كه خداوند

نظررحمت به آن‌ها نمی‌كندوآن‌ها راعفو نمی‌كند و عذاب الیم برای آن‌هاست.

عرض كردم:آنان كیانند؟فرمودند:مردی كه ادعای امامت كند در حالی كه خداوند

اوراتعیین نفرموده و كسی كه طعنه زند به امام منصوب ازجانب خداوكسی كه

گمان كند كه این دو نفر از اسلام بهره و نصیبی برده‌اند.

عرض كردم:فدایت گردم راجع به این دونفرمطلبی بیشتربفرماییدحضرت فرمودند:

ای اسحاق برای من فرقی نمی‌كندو درنظرمن یكسان است این‌كه كسی آیه

محكه‌ای از قرآن رامحو كندیاپیامبری خاتم‌المرسلین راانكاركندیاانكارخدانماید

یا خویش را بر امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) مقدم كند.

عرض كردم بیشتر بفرمایید.حضرت فرمودند:درجهنم زمینی است به نام«سقر»

كه هنوز نفس نكشیده از روزی كه خدا اوراخلق كرده اگرخداونداجازه دهدكه

نفس بكشدبه اندازه سوراخ سوزن تمام آنچه روی زمین است می‌سوزدوتمام

اهل جهنّم ازگرمای سقر و بوی بدولجن آن‌جا و آن‌چه خدا آماده كرده ازعذاب

برای اهلش در عذاب هستند. در آن وادی كوهی است كه تمامی اهل سقر از

شدت گرما و...آن كوه به خدا پناه می‌برند.درآن كوه دره‌ای است كه تمام اهل

آن كوه از حرارت و.. آن دره به خدا پناه می‌برند و در آن دره چاهی است كه باز

تمامی اهل دره از آتش و... آن چاه به خدا پناه می‌برند و در آن چاه ماری است

كه تمامی اهل چاه از حرارت و عذاب آن مار به خداپناه می‌برند.درشكم آن مار

هفت نفر هستند؛ پنج نفر از امم سابقه و دو نفر از این امت.

اما از امم سابقه قابیل، نمرود، فرعون، یهود كه یهودیت را بنیان‌گذار و بولس كه

نصرانیت را بنانهاد و از این امت عمر و بابكر (لعنة الله‌علیهما).

در روایتی است كه تمامی اهل تابوت و جوف مار یعنی این هفت نفر از عذاب دومی در عذابند.[4]

--------------------------------

[1] -كامل الزیارات:باب 32،ص 103،ح 7،طبع قدیم ـباب 108نوادر الزیارات: ص 539،ح 2،چاپ جدید.

[2] - كتاب حضرت محسن(علیه‌السلام): ص 58.

[3] - برای مطالعه بیشتر ر.ك: حلیة الابرار: ج 2، باب 28 ـ بحارالانوار: ج 53، ص 1ـ36.

[4] - جامع الاخبار: ص 402

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


روایات/احادیث/معجزات/مداحی/سخنرانی
/تصاویر/اشعار اهل بیت علیهم السلام

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
آخرین مطالب

هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

در زندگی هر یك از ما گاهی بر سر دو راهی قرار می گیریم و بعد از مشورت با دیگرانم و زدن تمامی درها اگر نتوانستیم راه خودمان را انتخاب كنیم به استخاره روی می اوریم و از خداوند طلب خیر میكنیم .

ابتدا نیت نمایید سپس روی استخاره بگیر کلیک فرمایید
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ العَن صَنَمَی قُرَیشٍ وَ جِبتَیها وَ طاغُوتَیها وَ إِفکَیها وَ إِبنَتَیهِما اللَّذینَ خالَفا أمرَک وَ أنکَرا وَحیَک وَ جَحَدا إِنعامَک وَ عَصَیا َرسُولَک وَ قَلَّبا دینَک وَ حَرَّفا کِتابَک وَ أحبا أعداءَک وَ جَحَدا آلاءَک وَ عَطَّلا أحکامَک وَ أبطَلا فَرائِضَک وَ ألحَدا فِی آیاتِک وَ عادَیا أولیاءَک وَ والَیا أعداءَک وَ خَرَّبا بِلادَک وَ أفسَدا عِبادَک اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة وَ رَدَما بابَه وَ نَقَضا سَقفَهُ وَ ألحَقا سَماءَهُ بِأرضِهِ وَ عالیَهُ بِسافِلِه وِ ظاهِرَهُ بِباطِنِه وَ استَأصَلا أهلَه وَ أبادا أنصارَه وَ قَتَلا أطفالَه وَ أخلَیا مِنبَرَه مِن وَصیِّه وَ وارِثِ عِلمِه وَ جَحَدا إمامَتَهُ وَ أشرَکا بِرَبِّهِما فَعَظِّم ذَنبَهُما وَ خَلِّدهُما فی سَقَرٍ وَ ما أدراکَ ما سَقَر لا تُبقی وَ لا تَذَر َاللّهُمَّ العَنهُم بِعَدَدِ کُلِّ مُنکَرٍأتَوهُ وَ حَقّ ٍاَخفَوهُ وَ مِنبَرٍ عََلوهُ وَ مُؤمِنٍ أرجَوهُ وَ مُنافِقٍ وَلَّوهُ وَ وَلیّ ٍآذُوهِ وَطَریدٍ آوَوهُ وَ صادِقٍ طَرَدوهُ وَ کافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمامٍ َقهَرُوهُ وَ فَرضٍ غَیَّرُوهُ وَ أثَرٍ أنکَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أراقُوهُ وَ خَیرٍ بَدَّلُوهُ وَ ُکفرٍ نَصَبُوهُ وَ إرثٍ غَصَبُوهُ وَ فَیءٍ اقتَطَعُوهُ وَ سُحتٍ اَکَلُوهُ وَ خُمسٍ استَحَلُّوهُ وَ باطِلٍ أسَّسُوهُ وَ جَورٍ بَسَطُوهُ وَ نِفاقٍ أسرَوُهُ وَ غَدرٍ أضمَرُوهُ وَ ظلمٍ نَشَرُوهُ وَ وَعدٍ أخلَفُوهُ وَ أمانٍ خانُوهُ وَ عَهدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلالٍ حَرَّمُوهُ وَ حَرامٍ أحَلُّوهُ وَ بَطنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنینٍ أسقَطُوهُ وَ ضِلعٍ دَقُّوهُ وَ صَکٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَملٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزیزٍ أذَلُّوهُ وَ ذَلیلٍ أعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ کِذبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُکمٍ قَلَّبَوه ‎ للّهُمَّ العَنهُم بِکُلِّ آیَةٍ حَرَّفُوها وَ فَریضَةٍ تَرَکُوها وَ سُنَةٍ غَیَّرُوها وَ رُسُومٍ مَنَعُوها وَ أحکامٍ عَطَّلُوها وَ بَیعَةٍ نَکَسوها وَ دَعوى أبطَلُوها وَ بَیِّنَةٍأنکَرُوها وَ حیلَةٍ أحدَثُوها وَ خیانَةٍ أورَدُوها وَ عَقَبَةٍ اِرتَقُوها وَ دِبابٍ دَحرَجُوها وَ أزیافٍ لَزَمُوها وَ شَهاداتٍ کَتَمُوها وَ وَصیَّةٍ ضَیَّعُوها. ‎ اللّهُمَّ العَنهُما فی مَکنُونِ السِّر وَ ظاهِرِ العَلانیَةِ لَعناً کَثیراً أبَداً دائِمَاً دائِباً َسرمَداً لا انقِطاعَ لِأمَدِه وَ لا نَفادَ لِعَدَدِه لَعناً یَغدُو أوَّلُهُ وَ لا یَرُوحَ آخِرُهُ لَهُم وَ لِأعوانِهِم وَ أنصارِهِم وَ مُحِبّیهِم وَ مُوالیهِم وَ المُسَلِّمینَ لَهُم وَ المائِلینَ إلَیهِم وَ الناهِضینَ بِاحتِجاجِهِم وَ المُقتَدینَ بِکَلامِهِم وَ المُصَدِّقینَ بِأحکامِهِم. پس چهار مرتبه بگو : اللّهُمَّ عَذِّبهُم عَذاباً یَستَغیثُ مِنهُ أهلُ النّار آمینَ رَبَّ العالَمین