تبلیغات
هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران

هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران
غم حسین(علیه السلام) عین عبادت است
قالب وبلاگ
نویسندگان
صفحات جانبی

 

اثبات کفر عمر و ابابکر از کتب شیعه

 

۱) امام موسی بن جعفر علیه السلام فرمودند:

 

هما الکافران علیهما لعنة الله و الملائکة و الناس اجمعین. و الله ما دخل قلب

 

احد منهما شی ء من الایمان...کانا خداعین مرتابین منافقین حتی توفتهما

 

ملائکة العذاب الی محل الخزی فی دار المقام. (1)

 

یعنی: آن دو (ابابکر و عمر) کافرند نفرین خدا و فرشتگان و همه مردم بر آنها باد.

 

بخداسوگندهیچگاه به دل ایمان نداشتندهمیشه حیله بازواهل شک وریب ونفاق

 

بودندتاملائکه عذاب آنهاراقبض روح وبه جایگاه خواری دردارالمقام(دوزخ)فرستادند.

 

 ۲)ابوحمزه ثمالی میگویدبه حضرت امام علی بن الحسینعلیه السلامعرض کردم:

 

أسألک عن فلان و فلان؟

 

حضرت فرمودند: فعلیهما لعنة الله بلعناته کلها مات و الله و هما

 

کافران مشرکان بالله العظیم (2)

 

از شما درباره احوال ابابکر و عمر سوال میکنم؟

 

حضرت علیه السلام فرمودند:به عدد تمام لعنتهای الهی لعنت خدا بر آن دو باد و

 

بخدا سوگند که آن دو مردند در حالی که نسبت به خدا کافر بودند و شرک

 

می ورزیدند.

 

۳) ابوعلی خراسانی از غلام امام سجاد علیه السلام نقل میکند. که او گفت:

 

کنت معه فی بعض خلواته. فقلت: ان لی علیک حقا الا تخبرنی عن هذین

 

الرجلین عن ابی بکر و عمر؟ فقال کافران کافر من احبهما. (3)

 

در خدمت حضرت تنها بودم به ایشان عرض کردم: همانا بر شما از برای من حقی

 

است آیا مرا از احوال آن دو شخص ابوبکر و عمر خبر نمی دهید؟

 

پس حضرت علیه السلام فرمودند: آن دو کافرند و هرکس هم که محبت

 

آنها را در دل داشته باشد کافر است.

 

۴) ابوحمزه ثمالی گوید: از امام سجاد علیه السلام راجع به آن دو نفر ( ابوبکر و

 

عمر) سوال شد. حضرت فرمودند:

 

کافران و کافر من تولاهما. (4)

 

آن دو کافرند و هر کس موالی آنها باشد کافر است.

 

۵) فضیل بن رسان از امام باقر علیه السلام نقل می کند که حضرت فرمودند:

 

مثل ابی بکر و شیعته مثل فرعون و شیعته و مثل علی و شیعته

 

مثل موسی و شیعته. (5)

 

مثل ابوبکر و پیروانش مثَل فرعون و فرعونیان است و مثل علی ع و

 

شیعیانش مثل موسی و پیروانش است.

 

۶) امام صادق علیه السلام می فرمایند:

 

من شک فی کفر اعدائنا و الظالمین لنا فهو کافر. (6)

 

کسی که شک کند در کفر دشمنان ما وکسانی که به ما ظلم کردند کافر است.

 

۷) علامه شیخ سلیمان ماحوزی بحرانی آورده است:

 

روی اصحابنا عن ائمتنا ع: ان ابابکر و صاحبه عمر لم یؤمنا قط. (7)

 

اصحاب ما از ائمه و پیشوایان ما روایت کرده اند که ابوبکر و رفیقش عمر

 

هیچگاه ایمان نیاوردند.

 

و علامه مجلسی رحمه الله هم فرموده است:

 

الاول و الثانی لم یؤمنا بالله طرفة عین (8)

 

اولی و دومی به اندازه چشم به هم زدنی ایمان به خدای متعال نیاوردند

 

 

 

 

 

1) کافی ج۸/۱۲۵ ح۹۵

 

2) بصائر الدرجات ۲۶۹ ح۹. بحار ج۳۰ / ۱۴۵ و ج۲۷/۲۹

 

3) حار الانوار ج۷۲/۱۳۷ ح ۲۵

 

4) حارالانوار ج۷۲/۱۲۸

 

5) بحارالانوار ج۳/۳۸۳. تقریب المعارف / ۴۷

 

6) رجال الکشی مع تعلیقة المیرداماد ج۲/۸۱۱. قم ۱۰۱۲ . اعتقادات شیخ صدوق ۷۹ و ۸۰. وسائل الشیعه ج۲۸ ص۳۴۵. بحار ج۲۷ / ۶۲

 

7) الاربعون حدیثا ۳۲۱

 

8) بحار ج۳۰/۴۰۹

 

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


روایات/احادیث/معجزات/مداحی/سخنرانی
/تصاویر/اشعار اهل بیت علیهم السلام

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
آخرین مطالب

هیئت بیت العباس(علیه السلام)جوادیه،تهران

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

در زندگی هر یك از ما گاهی بر سر دو راهی قرار می گیریم و بعد از مشورت با دیگرانم و زدن تمامی درها اگر نتوانستیم راه خودمان را انتخاب كنیم به استخاره روی می اوریم و از خداوند طلب خیر میكنیم .

ابتدا نیت نمایید سپس روی استخاره بگیر کلیک فرمایید
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ العَن صَنَمَی قُرَیشٍ وَ جِبتَیها وَ طاغُوتَیها وَ إِفکَیها وَ إِبنَتَیهِما اللَّذینَ خالَفا أمرَک وَ أنکَرا وَحیَک وَ جَحَدا إِنعامَک وَ عَصَیا َرسُولَک وَ قَلَّبا دینَک وَ حَرَّفا کِتابَک وَ أحبا أعداءَک وَ جَحَدا آلاءَک وَ عَطَّلا أحکامَک وَ أبطَلا فَرائِضَک وَ ألحَدا فِی آیاتِک وَ عادَیا أولیاءَک وَ والَیا أعداءَک وَ خَرَّبا بِلادَک وَ أفسَدا عِبادَک اللّهُمَّ العَنهُما وَ أتباعَهُما وَ أولیاءَهُما وَ أشیاعَهُما وَ مُحِبّیهِما فَقَد أخرَبا بَیتَ النُّبُوَّة وَ رَدَما بابَه وَ نَقَضا سَقفَهُ وَ ألحَقا سَماءَهُ بِأرضِهِ وَ عالیَهُ بِسافِلِه وِ ظاهِرَهُ بِباطِنِه وَ استَأصَلا أهلَه وَ أبادا أنصارَه وَ قَتَلا أطفالَه وَ أخلَیا مِنبَرَه مِن وَصیِّه وَ وارِثِ عِلمِه وَ جَحَدا إمامَتَهُ وَ أشرَکا بِرَبِّهِما فَعَظِّم ذَنبَهُما وَ خَلِّدهُما فی سَقَرٍ وَ ما أدراکَ ما سَقَر لا تُبقی وَ لا تَذَر َاللّهُمَّ العَنهُم بِعَدَدِ کُلِّ مُنکَرٍأتَوهُ وَ حَقّ ٍاَخفَوهُ وَ مِنبَرٍ عََلوهُ وَ مُؤمِنٍ أرجَوهُ وَ مُنافِقٍ وَلَّوهُ وَ وَلیّ ٍآذُوهِ وَطَریدٍ آوَوهُ وَ صادِقٍ طَرَدوهُ وَ کافِرٍ نَصَرُوهُ وَ إِمامٍ َقهَرُوهُ وَ فَرضٍ غَیَّرُوهُ وَ أثَرٍ أنکَرُوهُ وَ شَرٍّ آثَرُوهُ وَ دَمٍ أراقُوهُ وَ خَیرٍ بَدَّلُوهُ وَ ُکفرٍ نَصَبُوهُ وَ إرثٍ غَصَبُوهُ وَ فَیءٍ اقتَطَعُوهُ وَ سُحتٍ اَکَلُوهُ وَ خُمسٍ استَحَلُّوهُ وَ باطِلٍ أسَّسُوهُ وَ جَورٍ بَسَطُوهُ وَ نِفاقٍ أسرَوُهُ وَ غَدرٍ أضمَرُوهُ وَ ظلمٍ نَشَرُوهُ وَ وَعدٍ أخلَفُوهُ وَ أمانٍ خانُوهُ وَ عَهدٍ نَقَضُوهُ وَ حَلالٍ حَرَّمُوهُ وَ حَرامٍ أحَلُّوهُ وَ بَطنٍ فَتَقُوهُ وَ جَنینٍ أسقَطُوهُ وَ ضِلعٍ دَقُّوهُ وَ صَکٍّ مَزَّقُوهُ وَ شَملٍ بَدَّدُوهُ وَ عَزیزٍ أذَلُّوهُ وَ ذَلیلٍ أعَزُّوهُ وَ حَقٍّ مَنَعُوهُ وَ کِذبٍ دَلَّسُوهُ وَ حُکمٍ قَلَّبَوه ‎ للّهُمَّ العَنهُم بِکُلِّ آیَةٍ حَرَّفُوها وَ فَریضَةٍ تَرَکُوها وَ سُنَةٍ غَیَّرُوها وَ رُسُومٍ مَنَعُوها وَ أحکامٍ عَطَّلُوها وَ بَیعَةٍ نَکَسوها وَ دَعوى أبطَلُوها وَ بَیِّنَةٍأنکَرُوها وَ حیلَةٍ أحدَثُوها وَ خیانَةٍ أورَدُوها وَ عَقَبَةٍ اِرتَقُوها وَ دِبابٍ دَحرَجُوها وَ أزیافٍ لَزَمُوها وَ شَهاداتٍ کَتَمُوها وَ وَصیَّةٍ ضَیَّعُوها. ‎ اللّهُمَّ العَنهُما فی مَکنُونِ السِّر وَ ظاهِرِ العَلانیَةِ لَعناً کَثیراً أبَداً دائِمَاً دائِباً َسرمَداً لا انقِطاعَ لِأمَدِه وَ لا نَفادَ لِعَدَدِه لَعناً یَغدُو أوَّلُهُ وَ لا یَرُوحَ آخِرُهُ لَهُم وَ لِأعوانِهِم وَ أنصارِهِم وَ مُحِبّیهِم وَ مُوالیهِم وَ المُسَلِّمینَ لَهُم وَ المائِلینَ إلَیهِم وَ الناهِضینَ بِاحتِجاجِهِم وَ المُقتَدینَ بِکَلامِهِم وَ المُصَدِّقینَ بِأحکامِهِم. پس چهار مرتبه بگو : اللّهُمَّ عَذِّبهُم عَذاباً یَستَغیثُ مِنهُ أهلُ النّار آمینَ رَبَّ العالَمین